SEO tips og tricks 2017

Du vil gerne ligge nr. 1 på Google i søgeresultaterne.

Din hjemmeside findes måske på nettet, men ingen ser den, fordi den ligger på side 97 i søgeresultaterne. Som du så i overskrifter er det alles kamp for at ligge nr. 1 i de forskellige søgeresultater. Det kan bare ikke lade sig gøre. Eller… det kan det måske godt, men ikke på ord som bruges om mange forskellige typer og modeller. Her tænker jeg på cykler. Cykler er umulige at blive nr. 1 med.

Hvis du sælger “gule akvariefisk med røde striber”, kan du måske godt komme op i toppen. “Cykler” gav næsten 6 millioner søgeresultater. “gule akvariefisk med røde striber” gav 5000 resultater, så den sidste mulighed er statistisk nemmere at få op i toppen. Men for at din side skal blive vigtig for Google, er der nogle ting der skal være i orden.

Sidens opbygning med forskellige elementer skal være i orden. Start med sidens titel og tilhørende metabeskrivelse. Dine primære søgeord skal helst ligge i begge to. Altså både sidens titel og metabeskrivelsen. Samtidig skal du skrive det sådan at folk ønsker at klikke på din side frem for en konkurrerende side.

Ethjulede cykler

Udgående links fra din side til viden om det du sælger, kan være god SEO. Det er en myte at det skulle kunne skade din side. Så giv du bare et link ud af huset til noget relevant.

Mange folk er hurtige på aftrækkeren. Så hvis du skriver en lang tekst, så sørg for at den hele vejen igennem har fokus på det folk vil have. Lav fed tekst og kursiv tekst på det vigtigste, og lav bullets markering, så folk hurtigt kan scrolle ned over siden, og alligevel finde nogle guldkorn. Mange laver lange salgstekster, men glemmer at inddele i afsnit.

Noget så simpelt som et PS. er med til at fastholde en kunde. Du har måske skrevet om et løbehjul og slutter det hele af med et PS.

PS. Den kan også flyve, når den bruges af børn.

Det giver folk anledning til at læse teksten igen, bare fordi de nu er blevet nysgerrige. Du kan også bruge andre sætninger for at fastholde kunden.

PS. Se hvordan prinsessen kører på løbehjul. Klik her.
PS. Folketinget kører også på løbehjul. Klik her.
PS. Køb et og få nummer 2 gratis. Klik her.

Jeg tror at du prøvede at klikke på linket her over. Måske gjorde du ikke, men det var lige før. Havde du nu haft en historie om prinsessen på løbehjul, kunne du have fået folk til at blive og læse det også.

Det er meget vigtigt at de kunder som kommer ind på din side, bliver her for at kigge. Google kan mærke når folk kommer tilbage igen efter at have klikket på et link de ikke gad bruge tid på. (Short click).

SEO er også hvad der står på din side. Hvis du sælger cykler, skal du ikke hovedløst gentage ordet “cykler” som man gjorde i gamle dage. Den gang var 5% meget normalt for et søgeord, når det skulle bruges. Men lad os lege med en speciel cykel. En ethjulet cykel.

Når du skal skrive om en ethjulet cykel, skal du ikke bare gentage det en masse gange. Du skal meget hellere finde synonymer eller andre ord der beskriver det du mener. En ethjulet cykel er også:

Mono cykel, legecykel, cykel med et hjul, cirkus cykel, uni cykel og cykel til tricks. Alle ordene henviser til den samme cykel, men giver alligevel mere information om hvad der menes med en ethjulet cykel. Det kunne jo også have været en cykel der havde tabt et hjul eller noget helt andet. Google elsker når du hjælper med at give en forståelig tekst.

Er du på Trustpilot eller noget andet, så er det altid en god idé at dele nogle gode historier på din side. Prøv evt. at få nogle kunder til at skrive hvor sød eller dygtig du er. Folk elsker at se andre rose din forretning, og følger strømmen. Og er du heldig, får du et salg.

Sørg for at din “læg i kurv” knap er stor og tydelig hele tiden. Eller hvad du nu vil have kunden til. Det skal være tydeligt for kunden hvad du ønsker. Mange gange kan en simpel tekst som f.eks KLIK HER, være nok til at folk virkelig klikker her.

Hvis du er interesseret i hvilke sider du skal have et link fra, altså ud over dine leverandører, kan du få et lille værktøj som ligger i baggrunden og kigger efter hvor vigtig en side er. http://www.linkresearchtools.com/ Det ligger i din Crome Browser som en tilføjelse og giver dig info med et lille icon.

Skriv et svar